Twin-turbo ali bi-turbo (naprej: bi-turbo) je le drugačno ime za koncept motorja z dvema turbinama. Poznamo bi-turbo motorje, ki se delijo na tiste z dvema enakima ali pa z dvema različnima turbinama.

biturbo-1

Pri motorjih z dvema enakima turbinama sta dve varianti.

Prva je ta, da imamo V-motor (npr. V6, V8) in z vsake polovice motorja izpušni plini prihajajo v svojo turbino. Motor torej deluje z dvema enakima turbinama za vse vrtljaje, kar je enak princip, kot pri vrstnem motorju z eno turbino, le da imamo dve, ki delujeta ločeno ena od druge.

biturbo-2

Druga možnost pa je ta, da imamo vrstni (npr. 4 valjni) motor. Ta ima lahko dve enaki ali pa dve različni turbini.

Motor z dvema enakima turbinama deluje tako, da pri nižjih obratih poganja le eno turbino. Ko pa so obrati višji in je izpušnih plinov več, vodi obe turbini. Takrat dosegamo največje moči na motorju, saj svež zrak v motor tlačita dve turbini (preko vmesnega hladilnika (ang. intercooler).

biturbo-3

Vrstni motor z dvema različnima turbinama deluje tako, da pri nižjih obratih vodi vse izpušne pline na manjšo turbino. Ta jih spušča na lopatice turbine skozi majhno odprtino, da dosegajo velike hitrosti. Ko pa pridemo do srednjih obratov, je izpušnih plinov že preveč, da bi vse vodili na majhno turbino.

biturbo-4

Zato jih začnemo voditi še na večjo, ki pa deluje tako, da jo poganja večja masa izpušnih plinov, ne pa toliko njihova hitrost, kakor je to pri majhni turbini. Zato večja turbina lahko proizvede več moči. V trenutku, ko začne delovati večja turbina, je potek odvisen od krmiljenja izpušnih plinov. Lahko vse napotimo na veliko turbino ali pa z njimi ženemo obe turbini.