Študentska organizacija Fakultete za strojništvo UL vsako leto v sodelovanju z društvom Strojnik.si  organizira enodnevni ogled avto salona Geneva International Motor Show. Dogodek je vedno množično obiskan in ponuja najnovejše zanimivosti v avtomobilski industriji. Je eden izmed največjih in najpomembnejših avtomobilskih salonov na svetu. Ima tudi bogato tradicijo, saj letos poteka že 89. leto zapored.

Na pot smo se odpravili v petek, 10. 03. 2019, v poznih večernih urah, saj vožnja do Geneve traja tudi do 10 ur. Na parkirišče smo prispeli okoli 9. ure zjutraj in se sprehodili do vhoda. Vse tiste, ki so salon obiskali prvič, je presenetila ogromna površina, ki jo pokriva sejmišče. Salon se razprostira čez 106 tisoč kvadratnih metrov. Vsako leto se tako predstavi preko 50 različnih svetovnih avtomobilskih znamk.

Ob vstopu v salon smo najprej ozrli novo različico legendarne Toyote. Leta 1978 je nastala prva Supra, proizvajali pa so jo do leta 2002 z različnimi posodobitvami. Prve verzije so proizvedle med 110 in 123 konjskimi močmi. Nova Supra pa se ponaša s kar 335 konjskimi močmi in pospeškom od 0 do 100 km/h v 4,1 s.

Takoj za Toyoto pa je svoje avtomobile predstavljalo britansko podjetje Aston Martin. Pokazali so njihov nov koncept prestižnega SUV-ja poimenovanega Lagonda. Prav tako pa so pokazali novega Valkyrie, ki je hibridni superšportnik razvit v sodelovanju z Red Bull racing teamom. Avtomobil poganja 6,5 litrski V12 motor, ki skupaj z elektromotorji proizvede 1160 konjskih moči, od 0 do 100 km/h pa se požene v 2,5 s.

Pri Volkswagen koncernu so se predstavile vse njihove znamke Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Seat, Škoda in Volkswagen. Večino njihovih avtomobilov smo si lahko pogledali pobližje tudi od znotraj. Predstavili vam bomo le tiste najbolj izstopajoče predstavnike navedenih avtomobilskih znamk.

Francoska znamka Bugatti je ob svoji 110 letnici obstoja predstavila novega La Voiture Noire. Že pred samim odprtjem salona požel največji uspeh in presegel vsa pričakovanja. Proizvedli so samo enega ta pa bo kupca stal krepkih 11 milijonov evrov. Poleg visoke cene pa se ponaša z 8 litrskim W16 motorjem in štirimi turbinami. Motor proizvede 1500 konjskih moči in 1600 Nm navora.

Pri Lamborghiniju so predstavili novo lažjo in močnejšo verzijo njihovega paradnega konja Aventador LP770-4 SVJ Roadster, ki je zadnji izmed Lamborghinijev z V12 motorjem. Razkrili pa so tudi novega Huracana EVO, ki bo v proizvodnjo prišel leta 2020.

Bentley je ena izmed najbolj prestižnih avtomobilskih znamk pod okriljem koncerna Volkswagen. Na salonu so proslavili 100 let obstoja znamke in pokazali dva nova modela. Prvi je bil novi SUV poimenovan Bentayga, ki ga bo poganjal 6 litrski W12 s 600 konjskimi močmi. Bolj ekskluziven predstavnik pa je bil Number 9 Edition, ki jih bodo ob 100 letnici proizvedli le 100. Avtomobil so poimenovali po najbolj slavnemu dirkalniku iz njihove zgodovine imenovanemu No. 9 Blower. Dirkalnik je podiral rekorde in zmagoval med leti 1920 in 1930.

Iz velikega koncerna pa k manjšemu, a nič kaj manj impresivnemu proizvajalcu iz sosednje Hrvaške, Rimacu. Predstavili so svoj novi avtomobil C_TWO, ki je s svojimi podatki osupnil tudi največje privržence bencina. Ta impresiven kos ogljikovih vlaken, baterij in alcantare namreč doseže hitrost 100 km/h v 1,97 s in končno hitrost 412 km/h (po navajanjih proizvajalca).

Od hrvaške puščice smo se preselili k eni najbolj eksotičnih in ”erotičnih” znak Pagani. Italjani so predstavili posodobljeno verzijo njihovega superšportnika Huayre, seveda zgoraj brez. Motor pa je kot ponavadi 6 litrski V12 s 764 konjskimi močmi in 1001 Nm navora. Praznovali so tudi 20 letnico obstoja svojega družinskega podjetja. In s tem namenom predstavili svojo ‘’zadnjo’’ Zondo imenovano Zonda C12, ki je narejena na šasiji N.001, kar pomeni, da je to nova prva Zonda.

Na naslednjem ”štantu” pa totalno nasprotje, kjer tehnologija narekuje obliko, ki bo skozi zrak rezala najbolj efektivno, in sicer Koenigsegg. V preteklosti so uporabljali Fordove motorje iz njihovih ”policijskih” avtomobilov in jih gnali do mej nemogočega. Tokrat so predstavili novega Jeska, ki kupcev nebo pustil na cedilu, ko govorimo o zmogljivosti. Lasten motor in izpušni sistem iz Slovenije lahko ta stroj s 1603 konji (gorivo E85) izstreli od 0 do 100 km/h v pičlih 2,5 s.

Ena izmed znamk, ki privlači največ gledalcev je nedvomno Ferrari. Predstavili so novega malo nesrečno poimenovanega 812 super fast. Svoje poimenovanje več kot opraviči s skoraj 800 konjskimi močmi in zvokom, ki ga premore samo 12 valjev razporejenih v V. Kot zanimivost pa je to najmočnejši motor brez prisilnega polnjenja v serijskem avtomobilu. Nekaj manj pozornosti pa je požel njihov F8 TRIBUTO, ki po številkah dokazuje, da je pravi Ferrari, saj se od 0 do 100 km/h požene v pičlih 2,9 s.

Od Italjanov smo se poslovili in odšli pogledat, kaj počneta preostala proizvajalca na Otoku. Pri Mclarnu so predstavili prenovljenega 720S in 720SGT3. Slednji ceste najverjetneje ne bo ogledal, saj je pravi čistokrvni dirkaški stroj. Njegov cestni brat pa je navdušil vse, ki so se želeli vsaj enkrat v življenju sesti v stroj, ki premore 710 konjskih moči in pospešek od 0 do 100 km/h v manj kot 3 s.

Poleg Mclarna smo lahko opazili njihovo popolno nasprotje. Podjetje, pri katerem pospeški, končna hitrost in hitrostni rekordi niso nikjer na vidiku. Rolls Royce. Predstavili so svoj vstop v svet SUV-jev, Cullinan za katerega trdijo, da je sposoben premagati vse ovire pa naj bo to pesek, blat, sneg ali skale.

Pri Francozih smo si ogledali le dva predstavnika Peugeote in Citroen. Pri levu so predstavili novega 208 v dveh različicah, električni in bencinski. Slednji se oglašuje s 340 km dosega in 80% baterije v 30 min polnjenja na ustrezni polnilnici. Prav tako pa so pokazali novega 508, s katerim ponovno močneje prodirajo na trg limuzin. Poleg njih pa so pri Citroenu praznovali 100 let obstoja znamke. Predstavili so svoje standardne modele, novega C5 aricross ter novi koncept mestnega vozila prihodnosti, ki so ga poimenovali ” Ami One Concept ”.

Pri BMW-ju so predstavili velik razpon vozil z elektrificiranim pogonskim sistemom, ki bo svoje mesto najprej našli pri seriji 2,3,5,7 in X5. Predstavili pa so tudi popolnoma novo serijo 7, ki je mejnik pri luksuznih limuzinah prestavila na stopničko višje.

Poleg BMW-ja pa je Nemčijo zastopal tudi Mercedes Benz, tudi pri njih so predstavili nov razpon vozil z elektrificiranim pogonskim sistemom. Javnosti so predstavili tudi novega CLA Shooting Brake, ki združuje uporabnost in športnost. Lahko pa smo si ogledali tudi njihove predelane avtomobile pod znamko Brabus.

Na salonu se vsako leto predstavijo raznolike znamke in predelovalci z vseh delov sveta kar 180 jih je. Vendar je poročanje o vseh preobsežno, zato jim bomo namenili le omembo: Lexus, Alfa Romeo, Brabus, Dacia, Hyundai, Honda, Mazda, Morgan, Smart, Mansory, Kia, Renault, Abarth, Jeep, Rinspeed, DS avtomobiles, Changan, Pinelli, Tissot, Kenda, BMW Alpine, Isuzu, Suzuki, eGO, Apolo in še bi lahko naštevali. Upamo, da smo vam uspeli pričarali vsaj nekaj utrinkov salona in v vas vzbudili zanimanje za prihodnji organizirani odhod v Genevo s Strojnik.si.