Nikolaus August Otto je z razvijanjem štiritaktnega motorja začel že davnega leta 1861. Hotel je izboljšati delovanje motorjev z notranjim izgorevanjem, ki so jih razvijali njegovi predhodniki ,saj so bili njihovi motorji veliki in neučinkoviti, izkoristki so znašali le okoli 4%.

Njegova ideja je bila, da bi mešanico goriva in zraka pred samim vžigom stisnili, kar bi izboljšalo izgorevanje in s tem učinkovitost motorja. To idejo je leta 1862 spravil v realnost. Motor je imel večjo učinkovitost od njegovih predhodnikov, a problem je bila vzdržljivost ,,saj je prvi prototip razneslo po le nekaj minutah delovanja.
Leta 1864 je Otto v sodelovanju z Eugenom Langenom ustanovil prvo tovarno za proizvodnjo motorjev z notranjim izgorevanjem. Tovarna je istega leta proizvedla prvi delujoč motor z notranjim izgorevanjem.

4-taktni-motor

Štiritaktni motor je prinesel veliko revolucijo predvsem v avtomobilski industriji,saj je bil za tiste čase lahek, majhen in učinkovit.
Delovanje štiri taktnega motorja lahko razdelimo na štiri posamezne termodinamične procese:

4-taktni-cikel

1.Sesanje mešanice zraka in goriva v komoro: Pri tem se odpre sesalni ventil v glavi motorja medtem ko se bat motorja začne premikati navzdol in s tem ustvarja območje nižjega pritiska oziroma ekspanzijo, kar vsesa mešanico zraka in goriva v izgorevalno komoro.

2.Stiskanje in eksplozija: Ko bat v motorju doseže spodnjo mrtvo lego oziroma najnižjo točko se s pomočjo vztrajnika začne nazaj dvigovati, začne se dogajati kompresija. V najvišji točki bata je mešanica goriva in zraka stisnjena v tistem trenutku svečka v motorju odda iskro, kar povzroči eksplozijo.

3.Ekspanzija: V tem taktu eksplodira mešanica goriva in zraka, kar povzroči ekspanzijo. Ta ekspanzija potisne bat ponovno v spodnjo mrtvo lego. Iz tega takta dobimo učinkovito moč.

4.Izpušni takt: V zadnjem taktu cikla se bat s pomočjo vztrajnika ponovno pomika proti zgornji mrtvi legi. Pri tem se odpre izpušni ventil, to omogoči, da se izgorevalna komora sprazni in s tem omogoči vstop nove mešanice zraka in goriva.

4-taktni-motor

Štiri taktni motorji kot jih poznamo danes v avtomobilih pogosto delujejo s pomočjo prisilnih polnilnikov različnih vrst ,saj za večjo eksplozijo potrebujemo več goriva in zraka. Večja kot je eksplozija, bolj učinkovit je motor. Današnji motorji v avtomobilih zahvaljujoč prislinim polnilnikom, elektroniki in vbrizgu goriva, dosegajo izkoristke okoli 40%, največjo omejitev pri napredku predstavlja vzdržljivost materialov.

2018-04-13T11:37:59+00:00

Strojniški portal je namenjen vsem, ki se izobražujejo ali so se izobraževali na Fakulteti za strojništvo v Ljubljani. Tukaj na enem mestu najdete vse pomembne informacije, ki jih sodobni strojni inženir potrebuje. Na pregled so zadnje novosti iz sveta tehnologije, ponujene nove REDNE zaposlitvene priložnosti, ki se trenutno iščejo v Sloveniji, kot tudi študentsko delo izključno samo iz strojniške smeri.