Pravilno sedenje za mizo

Objavljeno v: NOVICE | 0

V današnjem svetu v povprečju presedimo več, kot polovico dneva. Marsikdo ima pri že pri mladih letih težave s hrbtenico ali križem zaradi dolgotrajnega nepravilnega sedenja. To dobro občutimo tudi bodoči strojni inženirji, kot tudi študentje drugih fakultet. Morda se nas večina ne zaveda še kako pomembno je pravilno sedenje za mizo. Nepravilno sedenje nam lahko pusti dolgotrajne posledice hrbtenice, ki pa se jih ne znebite kar tako.

Po nekaj urah sedenja z ne naslonjeno ter sproščeno glavo nam lahko povzroči otrdele ter napete vratne mišice. Posledica tega je boleč vrat, ki pa se lahko stopnjuje do glavobola. Ta problem boste rešili tako, da boste poskrbeli za pravilno ergonomijo delavnega prostora in sicer:

  • Računalniški zaslon postavite v višino oči (izravnan vrat ter glava)

Pomembno je, da se vsakič ko vas začne boleti vrat dobro razmigate ter raztegnete vratne mišice.

sedenje-1

Drugi najpogostejši problem nastane z bolečino v hrbtenici zaradi nepravilne drže hrbtenice med sedenjem. Raziskave so pokazale, da ima kar dobrih 40% ljudi težave z bolečinami v hrbtenici. Seveda so raziskavo delali pri ljudeh katerih delavno mesto je pisarna.

Bodite pozorni, da imate:

  • Vaša stegna pravokotno na trup ter malo razmaknjena,
  • Stopala morajo biti na ravnih tleh,
  • Roke naj bodo čimbolj sproščene (predvsem morate imeti sproščena ramena)
  • Hrbtenico morate imeti čimbolj izravnano

Seveda pa se ne da sedeti 6 ur konstantno v pravilnem položaji zato delajte kratke premore. Med premorom poskrbite, da se malo raztegnete ter sprostite mišice. Omembe vredno je tudi to, da se čim večkrat na dan nadihate svežega zraka.

 

Več o pravilnem sedenju si lahko preberete na naslednjih povezavah:

http://www.zdravstvena.info/preventiva/pravilno-sedenje-za-racunalnikom-preventiva-in-posledice.html

http://www.zdravstvena.info/preventiva/predolgo-sedenje-hrbtenica-boleca-bolecine-v-hrbtenici-bolec-hrbet-lumboischialgija.html

http://www.zdravstvena.info/preventiva/kako-ne-smemo-sedeti.html

 

Avtor: Miha Cuznar