Delovanje Twin-turbo ali Bi turbo motorja

Objavljeno v: NOVICE | 0

Twin-turbo ali bi-turbo (naprej: bi-turbo) je le drugačno ime za koncept motorja z dvema turbinama. Poznamo pa bi-turbo motorje, ki se delijo na tiste z dvema enakima ali pa z dvema različnima turbinama.

biturbo-1

Pri motorjih z dvema enakima turbinama sta dve možnosti.

Prva je ta, da imamo V-motor (npr. V6, V8) in z vsake polovice motorja gredo izpušni plini v svojo turbino. Motor torej deluje z dvema enakima turbinama čez vse vrtljaje, kar je enak princip kot pri vrstnem motorju z eno turbino, le da imamo dve, ki delujeta ločeno ena od druge.

biturbo-2

Druga možnost, pa je ta da imamo vrstni (npr. 4 valjni) motor. Ta pa ima lahko dve enaki turbini ali pa dve različni.
Vrstni z dvema enakima turbinama deluje tako, da pri nižjih obratih poganja le eno turbino. Ko pa so obrati višji in je več izpušnih plinov preklopi in le te vodi na obe turbini, takrat dosegamo največje moči na motorju, saj svež zrak v motor tlačita dve turbini (preko intercooler-ja).

biturbo-3

Vrstni z dvema različnima turbinama pa deluje tako, da pri nižjih obratih vodi vse izpušne pline na manjšo turbino. Ta jih spušča na lopatice turbine skozi majhno odprtino zato da dosegajo velike hitrosti. Ko pa pridemo do srednjih obratov je izpušnih plinov že preveč, da bi vse vodili na majhno turbino.

biturbo-4

Zato jih začnemo voditi še na večjo, ki pa deluje tako, da jo poganja večja masa izpušnih plinov ne pa toliko njihova hitrost, kakor je to pri majhni turbini. Zato večja turbina lahko proizvede še več moči. V trenutku, ko začne delovati večja turbina je potek odvisen od krmiljenja izpušnih plinov, lahko vse napotimo le na veliko turbino ali pa z njimi ženemo obe turbini.